Penktadienis, 30 Gruodis 2016 11:08

Kai sena vėl tampa nauja

Parašė 
Įvertinti šį įrašą
(0 balsai)

Senovinių motociklų restauracija. Tai vienas įdomiausių ir sudėtingiausių procesų.

Deja, ne tik gražiai, bet ir teisingai restauruotų motociklų mūsuose nėra daug. Restauracijos savoka smarkiai iškraipyta žmonių, pripratusių prie greitų rezultatų ir iškraipytų mitų apie vienus ar kitus nevykusius inžinerinius sprendimus.

Smagu džiaugtis rezultatu. Tiesa didžiausią džiaugsmą suteikia pats procesas. Procesas, kuris reikalauja besąlyginio atsidavimo ir milžiniškos kantrybės, nes kartais vieną gabalėlį surūdijusios geležies tenka čiupinėti ne valandomis bet savaitėmis. Detalių puzlė dešimti kartų epizodiškai renkama ir ardoma kol sudedamas pilnas gyvas paveikslas, kuris vėliau įgauną ir spalvą ir chromo blizgesi.

Ko gero pati brangiausia viso šito proceso dalis yra pasiruošimas. Kai motociklai atkeliauja į dirbtuves dažniausiai jų savininkai būna ilgus metus nedarę namų darbų, neieškoję techninės medžiagos, neieškoję ir nepirkę dalių, išmėtę netgi turimas. Tai kartais ištempia restauracinį procesą į kelerius metus.

Restauracija tai viso customaizingo tėvas, nes visa tai kas nauja yra pamiršta sena. Tai ką šiandien žmonės bando sukurti dažniausiai galima surasti knygose apie motociklų evoliucijos aušrą. Žinoma customaizingas yra žymiai primityvesnis už restauraciją, nes ten galima improvizacija. Jei  perdarant ar gaminant svajonių motociklą galimi smarkūs kompromisai (ai gerai bus) tai restauracijoje viskas turi būti taip kaip turi būti ir niekaip kitaip kaip buvo.

Restauratorius dažniausiai būna kaip žmogus orkestras: suvirintojas, konstruktorius, dažytojas ir elektrikas, nes būtent daugelis etatinių šių sričių specialistų savo profesijoje mato tik pinigus ir jiems nesvarbi jų darbo kultūra ir kokybė. Jie sau neužduoda klausimo kodėl čia turi būti tik taip ir ne kitaip. Ir būtent restauratorius yra visų šių profesijų virtuozas, nes būtent jo rankose atgimsta ratuotoji istorija, kuri vėliau džiugina daugeli žmonių.

 

Ir tai kas pergyveno savo fizinę ir moralinę mirtį gyvens amžinai, Ir žmogus atlikęs kruopštų ir sąžiningą darbą paliks savo įrašą transporto istorijos lobyne.

Skaityti 469 kartai
Adomas Benetis

El.paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Daugiau šioje kategorijoje: « Baigtuvės